Spring naar inhoud

M@nfred voor Kunst

januari 20, 2010

M@nfred voor Kunst
Image posted by MobyPicture.com
Voor bij ons op de afdeling mochten collega Sander en ik een kunstwerk uit gaan zoeken bij de Kunstuitleen. Het is een werk geworden van de inmiddels overleden schilder Jan Gierveld. Jan Gierveld woonde en werkte in Almelo.

Omdat we zeker moesten zijn of het kunstwerk ook bij ons aan de muur zou passen, neem ik een ietwat bijzondere pose aan. Conclusie: Het schilderij past!

2 reacties leave one →
  1. Juul Gierveld permalink
    oktober 12, 2011 4:23 pm

    Dag manfred,

    Het verbaasde mij dat jij een schilderij hebt kunnen bemachtigen van mijn vader.
    Want hij vond de kunstuitleen niet zo’n goede instelling.
    Ik ben wel benieuwd hoe het er terecht is gekomen.
    Ik vind het wel leuk dat je het hebt uitgezocht. Ik hoop dat je er van zult genieten.
    Het is een zonnig schilderij waarschijnlijk Gravenallee|wateregge.

    Vriendelijke groeten Juul Gierveld.

    • oktober 12, 2011 6:00 pm

      Dag Juul,

      Helaas ben ik niet de bezitter van het mooie schilderij. Graag hadden we het op onze afdeling in het gemeentehuis van Almelo gehangen.
      De foto was om aan de collega’s te laten zien welk schilderij ons wel een goede keuze leek. Om een of andere reden (welke mij niet bekend) is het schilderij niet bij ons op de afdeling terecht gekomen. Wel vind ik het een prachtig schilderij, waardoor ik ook meer interesse heb gekregen voor de werken van je vader. Dank voor je toelichting.

      Vriendelijke groeten,
      Manfred Adema

Plaats een reactie